Sunday, August 17, 2008

Stargazing & Astrofotografi di Empangan Kuala Kubu Baru, Selangor




9 Ogos 2008 Kembara falak telah mengikuti program yang dianjurkan oleh komiti falakonline. Sememangnya program berkenaan amat berkesan bagi kami dari Instun (rasa tidak puas pulak), banyak perkara yang kami dapat belajar pada malam itu.


Terima kasih pada mr.William kerana pengkesahan pengalaman cerapan Gerhana Matahari di China dan foto gerhana yang sangat teruja saya tenguk dan jadi satu visi hendak ambil gambar yang hebat dan cantik tu. Apa yang penting dapat tahu serba sdikit tentang keperluan peralatan dan juga teknik yang sesuai sebelum kita hadir ke China tahu 2009 (mungkin falakonline boleh jadi pengurus bagi team yang teringin kesana).

kami juga rasa gembira dapat bersua muka dan bersalaman dengan mymoon, bagi kami mymoon antara mereka yang begitu super aktif akan bidang Astrofotografi. Person yang begitu murah hati untuk berkongsi pengetahuan yang jarang semua orang ada. Bila kita bertanya pasti ada answer yang bernas...syabas tuan.



Terima kasih bos falakonline yang begitu komited curahan ilmunya kerana dapat beri penerangan khusus untuk adik-adik dari UPSI semuga adik-adik upsi yang akan berdepan dengan golongan anak-anak sekolah akan terus menggali ilmu astronomi/falak untuk dicurahkan kepada generasi muda...itu lah mereka anak-anak masa hadapan yang bakal mewarisi ilmu yang ada.



Bagi bro dari angkasa...anjurkan program yang boleh kami join bagi menembahkan pengetahuan kami yang cetek ini, juga bro dari jalan kelang lama mungkin ada perkara yang kita boleh buat kerjasama. bagi geng UIA Fahana dan....(tidak sempat kenal nama lah) semangat awak berdua hebat...also pasangan dari UPM adik nor n couple mungkin ada kajian yang boleh kita kongsi.dan lain-lain team tahniah. tidak lupa saudara Muzammil yang begitu pro. lah.
.....Lagi gambar di : http://mohd-abduh.fotopages.com

No comments: